Защо избрах наименованието "книжни дракони" за публикациите си?

Здравейте, книжни дракони! От скоро все повече хора ми задават въпроса защо съм избрала наименованието "Книжни дракони" за встъпление към публикацииите си. Отговарям с думите "Защото драконите са любимите ми фентъзи същества", но мисля, че има и нещо повече. Затова реших да направя този пост и да изясня и на себе си, и на вас какво всъщност е значението.

Откакто чета и гледам, любимите ми същества винаги са били драконите. Те са величествени и горди, могат да те изпепелят с дъха си, да ти отнесат с един размах на крилата си и да те контролират чрез магията си. Но успееш ли да се сприятелиш с тях, те ще бъдат до теб завинаги. Държат на думата си и не са егоисти. Те са различни един от друг, но също така са и еднакви. Мисля, че и ние, четящите сме такива. Дръпнати и затворени в себе си, изглеждаме студени, странящи от масата на населението, но ако ни опознаеш ще разбереш, че всъщност сме мили и добри, готови за контакти. Винаги се подкрепяме един друг, защото знаем, че другите няма да го направят. Всеки читател е различен от другите, но същевременно сме еднакви. 

Друга причина за избора ми беше негодуването ми към израза "Книжни червеи" или пък "Книжни плъхове". Не мисля, че нашето общество (на четящите) може е толкова нишо, че да се сравнява с червеи и плъхове. Звучи ми обидно. Всеки може да има собствено мнение, но това, че сме по-различни от другите не значи, че сме нули. Никога не съм чувала някой да нарича плъхове или червеи хората, които гледат телевизия или пък слушат музика. Защо за книгите да е по-различно? Затова реших да пиша точно обратното - "Книжни дракони".

Надявам се тези от вас, които ми задавахте този въпрос вече да сте разбрали значението на израза за мен. А за другите (знам, че ще има такива), които ще оспорите причините ми, ще ви кажа единствено, че всеки си има собствено мнение и аз изразям моето, но това не значи, че ви го налагам. Благодаря ви за вниманието! Приятен ден! 

Коментари

Popular posts