Как да сте по-продуктивни?

Честит 100-тен блог пост!



Здравейте, дракони!

С ръка на сърцето мога да заявя, че имам дни, в които енергията ми се изчерпа само, докато се прибера от училище. А когато вече съм написала и домашните, чувствам, че единственото, което искам да правя е да лежа. Не точно да почивам. Повече да седя/лежа и да блея в една точка. В такива дни, дори обикновенното удоволствие от яденето, ми се струва като прекалено голямо напрежение и довежда до умора. Нямам желание да чета, да пиша, да гледам филми, някои пъти нямам желание дори да си ровя по телефона (действие изискващо доста малко, до никакви усилия). И тъй като не вярвам, че съм сама и всеки, все някога е изпитал това чувство, нека ви дам няколко съвета как да го превъзмогнете и да се мотивирате отново.
  • Започни. Просто трябва да започнеш. Много пъти съм си казвала "Сега ще е добър момент да напиша нещо! Имам време и никой не ме разсейва.". Затова се насилвам, сядам пред компютъра на бюрото и започвам. Когато не съм сигурна за какво точно искам да пиша днес в блога, се питам какво бих искала да видя аз като статия, ако беше някой чужд блог, и го пиша. Когато не съм сигурна как да продължа книгата си, просто започвам от последното изречение, на което съм спряла и пиша. Понякога се притеснявам, че няма да се получи както трябва и както искам, че просто трябва да изчакам, докато ми дойде вдъхновението. Но, повярвайте ми, вдъхновението идва веднъж на кукуво лято. 
  • Упражнения. Чувстваш се отпуснат и демотивиран? Направи няколко разтягания, раздвижи тялото си и остави мозъка си намира за няколко минути. Забелязала съм, че винаги след тренировки се чувствам по отпочинала и готова за работа, заредена с енергия. Точно тогава ми идват най-добрите идеи и пиша най-лесно. Не е нужно да вдигате тежести, да бягате или други подобни, освен ако не желаете, достатъчно е само да станете от стола и да разкършите схванатото си тяло. Убедена съм, че скоро след това ще подскачате от ентусиазъм и мотивация.
  • YouTube. Клипове, на каквато и да е тематика - изкуство, забавни, фитнес, книги, филми и други. Говорът на човека ме отпуска, а нещото, за което става на въпрос, ме развлича. Самата идея, че този някой е отделил часове от деня си, за да снима, редактира и качи клипа в интернет пространството, че най-вероятно се е притеснявал за това какво ще кажат другите след като го изгледат, ме мотивира. Започвам да се чудя как мога да очаквам нещо хубаво в живота си занапред, как мога да се надявам, че някой ще чете блога/книгата ми, ако не искам да отделя дори половин час за тях. 
  • Контактувай. Звънни на някой приятел/ка и си поговорете, излез малко на чист въздух с компанията или помогни на семейството си в домакинската работа. Ще видиш, че когато си отделил малко време и си отпочинал от насъбралото се напрежение, ще си напълно готов да се върнеш към работата си.
  • Подреди. Много пъти ме обхваща нуждата на подредя някое кътче от дома си или работното си място и да зачистя. Имам чувството, че когато подреждам материалните си вещи, давам възможност и на ума си да се подреди и стегне. Удовлетворението, което ме изпълва, когато видя резултата на работата си, често ме подтиква към вършене на още работа и успявам да се съсредоточа по-добре над нещата.
Мисля, че това е всичко, за което се сещам в момента. Ако ми хрумне нещо ново ще го добавя със сигурност. Благодаря ви, че останахте с мен до края и дълбоко се надявам да съм успяла да ви помогна поне малко! 

Приятен ден! Бъдете здрави и си стойте вкъщи!

Коментари

Popular posts