"Мрачните красавци" от Меган Шепърд

Здравейте, книжни дракони! Така ми се иска да имах точно в момента "Среднощните зверчета" - втората част от поредицата на Меган Шепърд, за да не трябва да прекъсвам магията, която се оформи, докато четях "Мрачните красавци". Но ... първата част ми беше подарък, изобщо не знаех, че историята ще се развие като поредица, а и не мислех, че ще ми допадне чак толкова. А сега седя и ми иде да се разрева като малко дете в един часа през нощта 💁 Ако досега не бяхте, вече официално сте запознати с подробностите от читателския ми живот. Да, аз съм от онези книжни същества, които биха плакали в един часа вечерта, защото нямат следващата книга от поредицата при себе си, независимо, че дори да я имаха най-вероятно би им се приспало преди да са успели да я зачетат! Хубаво е да си мен *замечтана, саркастична усмивка*

Оригинално заглавие - "Grim Lovlies"
Автор - Меган Шепърд
Издателство - Егмонт
Преводач - Лили Илиева
Оформление на корицата - 2018 Luke Lucas
Брой страници - 399
Година на издаване в България/в чужбина - 2019г./2018г.
Вид корица - мека
Цена - 14.90лв

За автора:
Ню Йорк Таймс бестселър и номинираната за медал "Карнеги" авторка - Меган Шепърд, израства в независимата книжарница на семейството си в Блу Ридж. Тя е автор на много романи за middle grade и YA, сред които поредиците "The Madman's Daughter", "The Cage", "The Secret Horses of Briar Hill" и (преведената на български език) "Мрачните красавци".
Сега тя живее и пише в 125 годишната, обитавана от духове, ферма в покрайнините на град Ашвил, със съпруга си, детето си, две котки, кокошки, пчели и едно особено раздразнително куче.

Анотация:
Открадни заклинанието. 
Съхрани магията. 
Изпревари времето. 
Анук мечтае да бъде като Хубавите - да носи дрехи по последна мода, да кара бързи коли и да притежава свободата да се влюби. Но тя не би могла да постигне нищо от това. Защото Анук не е човек. Тя е зверче - животинка, превърната чрез магия в човешко момиче, завинаги пленена между стените на парижкия си затвор и служеща на своята повелителка Мада Витора. 
Всичко се променя, когато Анук открива вещицата в локва от кръв - и е обвинена в нейното убийство. Сега Анук и останалите зверчета трябва да открият истинския убиец, преди преобразяващото заклинание да изчезне. Ако се провалят, те ще изгубят единственият живот, който някога са познавали... но ако успеят, ще се сдобият с по-голяма сила, отколкото някой изобщо е мечтал да притежава. 
Потопете се в свят, в който тайните са погребани надълбоко, приятелите се превръщат във врагове и всичко - дори човечността - се заплаща скъпо.


Моето ревю:
Всичко в "Мрачните красавци" от сюжета, през героите, та чак до стила на писане ми хареса! Дори мисля, че това ще е книгата, която най-сетне ще ме измъкне от, измъчващия ме почти година, фентъзи застой. Алелуя!
Добре, едно по едно. 
Сюжета е оригинален, това е сигурно. Независимо, че героинята пак бе 16 годишно момиче (къде ли съм го чувала това преди?) (не че не се превърна само по себе си в trope вече...), тя не е като другите фентъзи героини. НЕ, НЕ, стойте, не бягайте, моля ви! Анук наистина не е като другите героини. Тя знае, че е силна и по чудо дори е уверена. Не се плаши от способностите си, а с радост и спокойствие ги опознава. Готова е на всичко за приятелите си, но, за разлика от някои други героини *къхъм*, разбира, че ако умре за тях, няма да може да им помага повече. Анук е една от най-силните, главни женски персонажи, за които съм чела наскоро! Адмирации на Меган Шепърд за добре свършената работа по нейното изграждане, а също така и по изграждането на останалите герои в романа! 
За разлика от коментар направен от друг читател аз смятам, че любовните взаимоотношения развили се в книгата изобщо не са пресилени и банални. Героите се държат като влюбените, които всъщност са. Правят и някои малко идиотски неща, подтиквани от ревност, но това също е напълно нормално. 
Имаме и освен главната ни хетеро любовна връзка и двама представители на другите ориентации. Един гей, при който, ако читателят е внимавал, може да забележи, че хомосексуалността му се проявява тихичко през книгата при всяко негово действие свързано с специален друг от персонажите. И си имаме и транс в лицето на една от второстепенните героини. Частта, която може би не се бе харесала на гореспоменатия читател, предполагам е било небрежното споменаване на тези двама героя. Което според мен обаче бе страхотно! Защо да ги набива в очите на четящия, ако те нямат жизнено важно отношение към сюжета? Само защото са с различна сексуалност? А тогава нямаше ли пък да е обидно за хората с тази сексуалност? Все едно "дай да сложа там някакви различни герои и да ги направим ненужно важни, за да не ми се сърдят после". 
Действието лети, тъй като стилът на писане на авторката е супер отпуснат. Личи си, че пише от удоволствие, а не като наказание. Напрежение обаче има! И то колко... Не можех да пусна книгата, дори в моменти, когато привидно нищо не се случваше! Имах желание да я прочета на един дъх, но за жалост не ми се отдаде възможност. За разлика от другите книги обаче, които чета само в самоопределеното ми време за четене, тази четях във всеки свободен момент. Опитвах се да прекарвам всяка минута в четене! 

Радвам се, че най-сетне попаднах на книга, която да харесвам чак толкова! Получава 5/5 звезди! 

Благодаря ви, че останахте с мен до края на ревюто!
Приятен ден и бъдете здрави!

Коментари

Popular posts