"По книгата ще ме познаеш" от Али Бърг и Мишел Калъс 💋

 Здравейте, книжни дракони! 💋 Следвайки чувството, което слънчевата топлина (понякога направо непоносима горещина) и летните месеци, създават в мен, днес съм подбрала да напиша едно ревю на една лековата романтична книга. Роман, който е перфектния избор за плажно четиво или за разпускане на терасата, докато слушате щурците. "По книгата ще ме познаеш" от писателките Али Бърг и Мишел Калъс.

Оригинално заглавие - "The Book Ninja"
Автори - Али Бърг и Мишел Калъс
Издателство - Софтпрес
Преводач - Богдан Русев
Оформление на корицата - Радослав Донев
Брой страници - 351
Година на издаване в България/чужбина - 2020г./2018г.
Вид корица - мека
Цена - 17.99лв
Може да закупите от - 

За авторите:

Али Бърг и Мишел Калъс са най-добри приятелки от деца и се отнасят с една и съща страст към книгите и писането. Заедно дават начало на проекта "Книги по релсите" в Мелбърн, който вече обхваща цяла Австралия. Али е творчески директор и съосновател на рекламната агенция "Хеджхог" в Мелбърн, Мишел работи като начална учителка. 

Анотация:

Франки Роуз работи в книжарница и живее за книгите. Но има отчаяна нужда от любов не само на хартия. Или поне от една-единствеа полунормална романтична среща. Опитвала е всичко. Без успех. До деня, в който решава да използва литературата за необичаен експеримент. 

Планът й е да започне да оставя любимите си романи - с кратко послание и адрес за връзка - из влаковете и трамваите в Мелбърн с надеждата те да привлекат изискания, чаровен и начетен мъж от нейните мечти. Все пак Франки е убедена, че книгите, които четем, са най-добрият тест за сродни души.

Но точно тогава в живота й се появява Съни - неустоима комбинация от Джон Найтли, господин Дарси и Едмънд Бъртрам в едно. Проблемът е, че докато Франки е фен на класиката и завършен литературен сноб, Съни чете не друго, а тийн литература. А това е недопустимо, нали? Поне докато тя не научи най-важното правило: Никога не съди за книгата по корицата. Нито за мъжа по вкуса му за книги.

Моето ревю:

Прочетох "По книгата ще ме познаеш" малко след като излезе, но отчасти, защото силно успя да развълнува по принцип не-романтичното ми сърце, не успях да събера мислите си веднага и да й напиша ревю. Знам, и аз се дразня на себе си като стане така, но понякога се случва... Някои книги или са толкова добри, че нямаш търпение да излееш размислите си за тях върху клавиатурата си, или са толкова добри, че те оставят безмълвен да обмисляш съществуването си. 

Нямам желание да крия никои части от книжните ми преживявания от вас, затова ще споделя, че в началото посегнах с доста скептицизъм към романа *свива рамене* Независимо от всичките хвалби, които бях чула по неин адрес, или може би отчасти точно заради тях, не бях напълно сигурна дали ще ми хареса. По принцип трудно посягам към произведенията, основаващи се изцяло на романтика, така че това си беше чист изстрел в тъмното за читателското ми АЗ. Но пък уцелих... Не останах ни най-малко разочарована от това, което открих сред страниците на "По книгата ще ме познаеш". 

Персонажите, създадени от двете млади авторки, са реалистични, а действията им, независимо, че понякога малко дразнещи, са си изцяло в реда на нещата и са все постъпки, които бихме могли да видим във всекидневието си. Учудващото е, че рядко се срещат романтики, които да не са изпълнени от клишета и баналности. А ако все пак някъде в тези романтики намериш от горе-споменатите, то още по-голяма рядкост е те да са описани по новаторски начин. "По книгата ще ме познаеш" обаче изпълни неочакваното и без значение, че през историята имаше някои "изтъркани" моменти, те изобщо не пречеха. 

Сюжета е интересен и предаден по забавен начин, допълнен на моменти с привкус на любовна отчаяност. Задържа вниманието на читателя през целия път и успява да го подръчне точно, когато вече си мислиш, че нещата скоро ще станат скучни. Любовната развръзка не беше напълно предвидима, което си е направо гигантски плюс. Също така имаше и една добра бройка объркващи обрати. 

Като цяло "По книгата ще ме познаеш" ми хареса изключително много, така че получава 5/5 звезди от мен <3

Благодаря ви, че останахте с мен до края на ревюто!
Приятен ден и бъдете здрави!

Коментари

Popular posts