Началото на някои писателски изненади 🫣💖


 Здравейте, книжни дракони! 🤎 Как сте вие? Какви есенни проекти приготвяте през този така вдъхновяващ сезон?

Аз определено мога да се похваля със започването на един такъв, донякъде спонтанен и неочакван творчески проект. Както малко от вас знаят, от пролетта на 2022-ра съм се заела да проверявам и "готвя" издаването на сборник с 26 на брой мои разкази - някои кратки, някои направо цели новели. Но бързо-бързо започнах да осъзнавам, че само желанието ми да съм издаван писател, с физическо копие на творбите си, което да представя на група ентусиазирани читатели, няма да ме доведе до никъде. Трябваше ми реален план, който да следвам, до сбъдването на мечтите си. Така че, когато вече съвсем ми отмина захласването по едни неочаквани любовни драми, които настъпиха това лято, реших да се поразровя във вечния източник - Гугъл. Там попаднах и на колекцията статии от 2015-та година на Bukvite\Буквите, които имат за цел да подпомогнат и да изкарат извън границите на чистото въображение, процеса на популяризиране и издаване на една книга в България.

Статиите сами по себе си не ми дадоха нечувана досега информация, но тъй като всичко най-важно и дори просто онова, което всеки начинаещ писател го е страх, но се налага все някога да чуе, се намира на едно място - се оказаха изключително полезни. А също така и много ми отвориха очите за някои неща.

1. Най-загриженият за твоите произведения винаги ще си единствено ти.

2. Успехът е труден и нестабилен.

3. Рекламата понякога е дори по-важна от таланта.

Така че, като че светна крушка над главата ми, в разстояние от една вечер и една сутрин усилено мислене и изготвяне на стратегия, изписах черно на бяло една идея. Доста смела и изискваща търпение и постоянство идея, но все пак такава, в която имам вяра за успех.

Тук не говорим за оповестяване на писателската ми дейност по билбордове или за непрестанно бомбардиране на читатели и издатели с това "Колко е невероятен моят сборник/разказ!!". Не. Просто една писателско-маркетингова дейност, разпростряна измежду 12 месеца и включваща онези, гореспоменати 26 разказа.

Влагам всичките си надежди, наред с всичкото си усилие, в тази идея. Влагам цялата сила на характера си и цялата си упоритост. Но също така влагам и голяма доза творчески хаос и скептицизъм.

Като цяло ще карам на несигурност, надежди и много кофеин. А с вас се надявам да успеем да се опознаем и забавляваме в процеса - не само като писател и читател, но и като двама приятели, обичащи изкуството, наречено литература 💖

Коментари

Popular posts