Сложихме един ужасяващ и вдъхновяващ край на 2022та с "Тъмната Половина" от Стивън Кинг 🪶


Здравейте, книжни дракони! Скъпи приятели, читатели и писатели! 🥰

Пиша първият си блог пост за тази година в една почивка, докато съм първа смяна на работа. Да, минусите на това да работиш в супермаркет е, че работиш и дори когато другите почиват. Но нека не започваме годината оплаквайки се.

Вместо това нека я започнем със Стивън Кинг. Защото какъв по-добър старт можем да дадем на 2023та, освен един такъв вдъхновяващо ужасяващ?

"Тъмната Половина" бе последната ми книга за 2022ра, и независимо, че я отбелязах като прочетена на 31ви декември, реално прехвърлих последната страница вечерта на първи. Четох я близо месец, което за изминалата година се завърта да е най-бързо прочетената ми книга. Лесно се разсейвам нещо напоследък, а работата и личните ангажименти особено спомагат за това. И при условие, че дори накрая си подпомогнах със слушането ѝ на английски като аудиокнига в Сторител, докато през свободното ми време я четях на български на хартия, пак не успях да я прочета толкова бързо, колкото ми се щеше. Но няма да се обвинявам за скоростта си, след като тя е също така и една от малкото книги, които изобщо дочетох тази година. Имайки в предвид, че повечето останаха преполовени, докато аз се прехвърлях на следващата, даже сме доста добре.
Избрах за последното си четиво тази книга на Краля, тъй като имах нужда от малко творческо вдъхновение. А историята на един писател, преследван до смърт от оживелия му псевдоним, определено бе един стабилен шут в правилната посока. Така че слабо би било да кажа, че съм доволна от избора си.



Анотация:
Te ce cмяxa нa пoгрeбeниeтo. Пиcaтeлят Taд Бoмънт и cъпругaтa му. Ha cнимкaтa тoй c лoпaтa, тя c киркa, уcмиxнaти дo уши, a мeжду тяx нaдгрoбния кaмък, нa кoйтo пишeшe:

Джoрдж Стaрк
1975 - 1988
Eдин нe ocoбeнo приятeн тип


Шeгa. Сeнзaция нa мeдиитe. Taд Бoмънт, пиcaтeл, бeшe cъздaл Джoрдж Стaрк, пceвдoним, пoд кoйтo пишeшe кървaвитe трилъри, кoитo му дoкaрвaxa дocтa пaри. Ho вcичкo cи имa грaницa.

Прикритиeтo cкoрo щeшe дa излeзe нaявe, зaтoвa тoй рeши дa убиe втoрoтo cи aз. Ho Джoрдж Стaрк нe жeлaeшe дa cи oтидe - a Стaрк бeшe мнoгo жecтoк чoвeк...



Моето ревю:
Няма за пореден път да пиша хиляди възхваления над таланта на Кинг. Няма да го направя, защото ако дори за миг сте хвърлили поглед над някой от предишните ми постове за негови творби, то напълно сте наясно с мнението ми. За мен Стивън Кинг е кумир. Той е онзи писател. Писател с главно П. Автор с главно А. И човек с главно Ч. Той си е той. Няма какво повече да се каже за него, защото каквото и да се каже ще е малко.
Наясно съм, че голяма част от популацията, населяваща земята на четящите, не е доволна от стилът му на писане или от жанра, който си е избрал, но и това е нормално. Не че не всеки има добър вкус (независимо, че е така), но и всеки има право на мнение. Разбирам тези хора. Стивън Кинг е малко странна птица. Пише по особен начин, а думите му, дори и че са обикновени в тълковния речник, придобиват странно значение под неговото перо. Той успява да им влее кръв и да ги накара да дишат, да ги извади от плоското им измерение, да ги вкара в нас, в главите ни, като някакви извънземни паразити.

Всяко едно изречение от "Тъмната Половина" като че се е жигосало в мен. Така е с всяка една негова книга. Независимо дали съм я слушала или чела, тя винаги успява да ме докосне по някакъв начин. Не е до това, че успявам да се опрелича като героите. Определено не смятам, че съм южняк-псевдоним, който се разлага, търсейки отмъщение, писател, борещ се главно със себе си, или врабче. О, не, скъпи мои. Аз съм си аз, те са си те. Но аз определено бях заедно с тях там, където бяха и те. Не че просто бях набарала билетите за първите места, а аз бях на самата сцена. Тръпнеща в очакване да видя кой какво ще каже или направи, докъде ще стигне шерифът, воден от дедукциите си, как ще действа Старк в дадената ситуация и ще направи ли нещо Лиз, подтикната от майчинската си природа. Толкова много въпроси, толкова много емоции, и аз се намирах в "окото на бурята". Не можете да не потвърдите, че Кинг е един от малкото писатели, способни на тази магия, защото ще излъжете не само мен, но и самите себе си.



"Тъмната Половина" определено успя да събуди в мен отново онази страст към четенето, която леко бях изгубила през изминалата година. Подсети ме защо така силно бях обикнала книжните светове и техните истории. Също така ми отвори очите и за странната магия на писането, за това колко влудяващо обсебваща може да е тя. И колко книгите са влезли под всеки един пласт от съществото ми, под пласта на читателя и под пласта на писателя в мен.

Оценката ми за "Тъмната Половина" от Стивън Кинг е ✨✨✨✨✨ /5 звезди

Приятен ден и останете здрави! 
Благодаря ви, че останахте с мен до края на ревюто! 💖

Коментари

Popular posts