"На ръба" от Луси Гоучър

 

Здравейте, книжни дракони! Скъпи приятели, читатели и писатели! 
Когато преди две седмици получих известие по имейл, че от AMG Publishing предлагат да ми изпратят две от най-новите си книги, за да ги прочета и да изкажа мнението си за тях, не можах да повярвам. Веднага приех и в най-скоро време в библиотеката си имах новите попълнения. Двете наскоро излезли от печат книги от колекцията на AMG - "На ръба" от Луси Гоучър и "Проект Щастие" от Веси Тодорова. И докато "Проект Щастие" изисква, поне според мен, систематично разглеждане, но не и четене, както една художествена книга, "На ръба" можех да захвана веднага. Така и направих. Ревюто ми за "На ръба" от Луси Гоучър »»»

Оригинално заглавие - "The edge"
Автор - Lucy Goacher
Издателство - AMG Publishing
Преводач - Антоанета Тошева
Художник на корицата - Биляна Славкова
Брой страници - 502
Година на издаване в България/чужбина - 2024г./2022г.
Вид корица - мека
Цена - 24.95лв.


За автора:
Луси Гоучър е родена и израснала в Уърдинг и често може да я видите да се разхожда по брега, борейки се със силния вятър. Завършила е английски език и литература, има също магистърска степен по творческо и критично писане от университета в Съсекс. През 2017та година е финалистка в конкурса, организиран от вестник Daily Mail, за написване на пръв роман First Crime Novel. "На ръба" е нейният пръв роман. 
Тя разпределя времето си между писане, грижи за котката си и фотографиране на градските лисици, които всяка нощ идват в двора й да търсят храна, а това никак не се харесва на котката й.


Анотация:
Всички казват, че Попи е скочила.
Клементин Харис е съсипана след неочакваното самоубийство на сестра си Попи. Шест месеца след нещастното събитие тя се опитва да се върне обратно към нормалния си живот. Нейната красива, креативна сестра, със слънчева усмивка, е скочила от ръба на скала. Това е заключението на разследващите. Така мисли и Клементин. До деня, в който се появява Даниел.
Всички казват, че сестра му е скочила.
Една нощ, докато е на смяна като доброволец в Телефона на доверието, Клементин провежда разговор, който преобръща представите ѝ за всичко. Човекът от другата страна на линията е Даниел Бъртън, чиято сестра Рейчъл споделя съдбата на Попи. Но той има доказателства, че сестра му е била жертва на жестоко убийство. И никой не му вярва.
Понякога е по-лесно да повярваш на лъжата.
Ако казаното от Даниел е истина, възможно ли е Попи да не е сложила сама край на живота си? Дали не е била... бутната от ръба на скалата?
Ами ако истината е пред очите на Клементин?
Двамата започват собствено разследване, което се превръща в надпревара с времето. Твърде много съвпадения и съмнителни ситуации карат Клементин да се замисли дали не полудява. И в един миг всеки от обкръжението ѝ се превръща в заподозрян.
„На ръба“ е трилър, в който обратите дебнат от всяка страница, а мистерията няма да ви остави да мигнете, докато не стигнете до истината.


Моето ревю:
Винаги съм леко скептична, когато зачитам дебютната книга на някой автор, дори и преди това да съм чела много други негови книги и да знам, че начинът му на писане ми допада. И съм още по-скептична, когато дори не съм чувала много-много за писателя преди това + вече споменатото - ако няма други негови произведения, които да съм чела преди това. Такава е и първоначалната ми история с Луси Гоучър. Стисках палци да ми хареса, но за всеки случай бях оставила очакванията си някъде в дъното. Не, защото не ми допадна анотацията, напротив - идеята ми се стори много вълнуваща. Не, защото не чух други читатели да говорят добре за "На ръба", напротив - всички бяха възхитени от нея. Просто защото за мен е по-добре да тръгна бавно и "да стигна далеч", както се казва в поговорката. 
Няма да дразня интересът ви още и направо ще кажа, че "На ръба" от Луси Гоучър ме изненада приятно и надхвърли дори най-големите ми очаквания. А сега към "защото" :)
 Гоучър има някак особен стил на писане. Лек, но дълбаещ в съзнанието ти. Правилната комбинация между диалози и описания. Един прекрасен подбор на думи, който те връзва за историята и не те пуска, дори след като си прехвърлил и последната страница. Четеш много и наведнъж, но не се чувстваш претоварен, главата не ти тупти от напрягане, както се случва при някои книги. Ако пише така първата си някога книга, то мога само да се надявам, че ще ни радва с още много, защото след като дебютът й е толкова завладяващ, то нататък може да става само по-добре. Наистина не ми се искаше "На ръба" да свършва и едновременно с това нямах търпение да стигна до "ръба", да скоча и да открия какво се крие на дъното. 
Персонажите си авторката въвежда постепенно и непринудено, което за трилър с такъв сюжет, по мое мнение, е ключов момент. Не ти натрапва и набутва несъзнателно в очите убиеца, така че да ти развали момента, а те оставя да се чудиш до финала. Всеки е еднакво виновен и еднакво невинен, еднакво самоотвержен и еднакво егоистичен. А главната ни героиня Клементин Харис не е някое перфектно божие сътворение, което не прави грешки и винаги се сеща за правилния отговор от първия път, както за съжаление се случва в много трилър/криминални романи. Клементин прави грешки, чуди се и се държи, както обикновен човек би трябвало да се държи в подобна стресираща ситуация, в каквато тя е попаднала след предполагаемото самоубийство на сестра си. На няколко пъти ми се искаше даже да я хвана през страниците и да я разтръскам за раменете, да й кажа отговора, който аз мислех, че е правилният, тъй като се сещаше за някои неща прекалено бавно за моите вкусове, но напълно по човешки...
Имах много предположения какво всъщност се е случило с Попи и в един или друг момент заподозрях като извършител всеки един от героите, без изключения. Накрая обаче се оказа, че този на който се бях спряла решително, не е правилния. Щях да откача, че не съм се сетила по-рано 😳 Толкова ме беше обсебила "На ръба", че като я прочетох се взирах няколко минути в нищото... 

А такава реакция автоматично води до 5/5 звезди за "На ръба" от Луси Гоучър ✨ 

Благодаря Ви, че останахте с мен до края на ревюто!
Желая Ви приятен ден и много книги!

Коментари

Popular posts