"Не тук и не сега" от Джилиан Макалистър


 Здравейте, книжни дракони! Скъпи приятели, читатели и писатели! 💟 
Любовта ми към научната фантастика като жанр понякога учудва дори самата мен, тъй като никога не съм била особено голям фен на тези науки в училище. Особено на физиката. Учех ги и бях добра в тях, защото бях хлапе с упоритата цел да е вечния отличник и (не скромно казано) умно хлапе. Но това не означаваше, че ми харесват. Докато не открих книгите на тази тема. Такива обясняващи ти физичните закони, генетиката, пътуването във времето и химическите смеси по изключително завладяващ начин. Така се запалих по физиката, че вече няколко години по собствено желание чета статии за открития, проучвания и вероятности, даже обмислям да продължа образованието си в университета с втори бакалавър с физика. А, вдъхновена от тези интересни филми и книги, самата аз започнах да пиша в това поле, както може да видите и от многобройните ми научно фантастични разкази в "Когато настане мрак" (линк към сборника ми в Goodreads тук).
Съкращавайки това встъпление ще поясня, че цялото досегашно словоизлияние бе с цел въвеждането ви в ревюто ми за "Не тук и не сега" от Джилиан Макалистър

Оригинално заглавие - "Wrong place wrong time" 
        Автор - Джилиан Макалистър
Издателство - Benitorial
Превод - Майре Буюклиева
        Брой страници - 416
        Година на издаване в България/в чужбина - 2023г./2022г.
        Вид корица - мека
        Цена - 25.00лв


За автора:

Джилиан Макалистър е роденa в Sutton Coldfield и е израснал в Tamworth. Посещава гимназия Belgrave в Тамуърт (сега известна като Tamworth Enterprise College) и получава A-Levels. Макалистър чете английски в University of Birmingham, получавайки 2:1 бакалавърска степен с отличие. След това тя се насочва към право, изучава GDL и завършва с похвали. Макалистър получава и отличие в курса си по правна практика (LPC) от Колежа по право, преди да започне да работи като адвокат в две базирани в Бирмингам правни кантори.
Макалистър пише художествена литература в свободното си време през зрялата си възраст, като често пише вечер или докато пътува към и до работа.  Тя завършва първия си пълен (непубликуван) роман, докато страда от жлезиста треска в продължение на две години. Нейният дебютен публикуван роман, Everything But The Truth, е публикуван от Майкъл Джоузеф, отпечатан от Penguin Random House UK,.  През първата си седмица Everything But The Truth достига номер шест в Списъка на бестселърите на Sunday Times.  Правата за превод са продадени на няколко чуждестранни издателства. Всеки от следващите й романи е бил в топ 20 на бестселърите, като петият и шестият й, "Как да изчезнеш" и "Тази нощ", попадат в челната десетка. "Тази нощ" е била избрана за книжния клуб Ричард и Джуди и достига номер 1 в Kindle Store.
"Wrong Place Wrong Time" е продаден в 31 чужди територии и мигновено се превръща в световен бестселър.  Следващият й роман, Just Another Missing Person, излиза през 2023 г.
Джилиан е омъжена и има син, както и куче на име Уенди.
Тя също така е и домакин на подкаста Honest Authors, който ръководи заедно с колегата-автор Холи Седън.


Анотация:
Можеш ли да предотвратиш убийство, което вече се е случило?
Краят на октомври, минава полунощ. Чакаш 18-годишния си син да се прибере у дома. Напът е да наруши вечерния си час, но само няколко минути по-късно това се превръща в най-малкия ти проблем. Твоят мил, умен и забавен тийнейджър намушква човек. Не знаеш защо. Не познаваш жертвата. Знаеш само, че синът ти е арестуван и бъдещето му е провалено завинаги.
За Джен всичко това не е просто вероятност. Тод, милият, умен и забавен Тод, нейният Тод наистина извърши убийство пред очите ?. Сега е в ареста и Джен има чувството, че никога повече няма да може да мигне.
Но когато на сутринта отваря очи, е вчера. И снощният кошмар все още не се е случил. Всяко събуждане я отвежда все по-назад в семейната история в търсене на пропуснати парченца от зловещия пъзел. Някъде, скрита в миналото, я очаква истината. И Джен няма друг избор, освен да я открие.


Моето ревю:
"Не тук и не сега" би могла най-точно да се сравни с лабиринт. Въпреки че до към средата смятах, че целият шум около нея е бил напълно напразен, поради доста бавното развитие на събитията, в последствие осъзнах, че напълно съм грешала. И докато съм си мислела, че се въртя непрестанно в кръг, неспособна да достигна някакъв желан изход, то реално съм навлизала навътре и навътре в лабиринта, докато накрая не достигнах центъра му. Всяка страница е разкривала някой детайл, който се оказва жизненоважен за историята, всяка дума е имала значение, всеки дъх и възклицание на героите са криели в себе си повече от онова, което съм виждала на повърхността. 
Впечатлена съм от изобретателността на Джилиан Макалистър. От способността й така ловко да подмята факти и улики, докарвайки живота на главните персонажи до шеметно завихрящ се ураган, който помита всичко около себе си. Разрушава и съгражда. Превръща нещата в коренно различни, изопачавайки ги със силната ръка на майстор. 
Макалистър наистина има талант в комбинирането на тези два, трудни сами по себе си, жанрове - трилър и научна фантастика. Не включва научни факти и не пише цели страници, обяснявайки с претенциозни думи, онова което се случва на Джен. Поднася науката като по-малкия, плах брат  на фантастиката, правейки я приятна и разбираема, което е напълно достатъчно за художествено произведение. Трилърът от друга страна ни прегръща още от първата страница, където нищо неподозиращият читател бива въвлечен в убийство, за което на пръв поглед няма никаква логична причина. Но в последствие разбираш всичко. И ахваш от изненада, колко добре се напасват малките детайли. Или поне аз ахнах.
На фона на всичко това ставаш свидетел на една семейна история, разкриваща се отпред-назад, която с напълно реалния си характер, те кара сериозно да се замислиш за собствения си живот и за истинската природа на хората около теб. Какви тайни крият те и до колко наистина ги познаваш? Дали всички са онова, което виждаме, или просто ни показват, онова което желаят да видим? Въпросите, които авторката поставя, на чисто психологическа и социална основа, са въпроси, които малко или много всеки от нас тайно си задава, докато крачи през този странен лунапарк, наречен Живот.  
Първите двеста страници прочетох за няколко дни, влачейки ги срамно бавно. Но последните двеста прочетох за четири час, неспособна да откъсна поглед от думите. Неспособна да спра да поемам информация, която ме изумяваше и ме караше да се съмнявам във всяка една теория, която си бях изградила. 
"Не тук и не сега" може да не се нарежда напълно сред класацията ми за най-добра научна фантастика, тъй като доста бледнее откъм научната част, бивайки сравнявана с други в жанра. Но определено е един от най-заплетените, завладяващи и интересни трилъри, които някога съм чела. А в последно време прочетох доста трилъри...

Без никакво съмнение давам 5/5 звезди ⭐ на "Не тук и не сега" от Джилиан Макалистър!

Благодаря Ви, че останахте с мен до края на ревюто!
Приятен ден и приятно четене! ♡

Коментари

Popular posts