Моята най-голяма любов - "Живите мъртви" от Робърт Крикман!


Здравейте, книжни дракони!

Още в началото, когато този блог стана факт и дори преди това, докато той беше само идея, винаги съм искала да напиша пост по случай любимия си сериал. Да, никога не съм могла да подредя в списък любимите си книги и поредици, но при сериалите успях от раз. А "The Walking Dead", или "Живите мъртви" на български, винаги е бил номер едно. Писането на ревюта за сериали обаче просто не ми е лесно, все успявам да сглобя нещо, но дали заради многобройните, непрестанно излизащи, сезони или заради големия си обхват, нещо винаги ми е убягвало. Абе, просто не е като да напиша ревю на книга, а в този случай - комикс!

От деня, в който научих, че комиксът, по който е създаден обичният ми сериал, ще бъде издаден на български, започнах да ходя редовно на лафката за вестници и да проверявам. А в последствие, редовно започнах да ходя и да си го взимам. В продължение на три месеца, в последния вторник от месеца, аз бях там, чакайки да се запозная с поредната случка от живота на любимите си герои - и то в картинки. Но радостта ми не трая дълго... За мое неудоволствие, просто спряха да ги издават. Проверявах в онлайн сайтове и продължавах всеки последен вторник от месеца да ходя при лафката и да досаждам на отегчената лелка с въпроси. Отговор обаче не получавах от никъде...

Докато след няколко месеца, когато вече напълно се бях отказала от мисълта да притежавам и прочета останалите броеве, попаднах на новината, че Artline Studios са стартирали издаването на Първият компендиум на "Живите мъртви". О, радост, моя стара приятелке, колко ми липсваше! Изгледах всичките сезони на сериала наново, прочетох броевете, които вече притежавах и ето ме и мен подготвена, нахъсана и готова за приключения, отивайки на Пролетния базар на книгата 2019-та година. Купих ли си Компендиума? О, да! Съжалявам ли за малкото състояние, което похарчих? О, не! Прочетох ли го чак след пет месеца? Ъхъм... Оправда ли всичките ми очаквания? ЪХЪМ!

При положение, че говоря за комикс, мисля, че трябва да започна първо с графичното оформление, дошло от под талантливите ръце на Чарли Адлард, Тони Муур и Клиф Ратбърн. Както ми се е случвало не веднъж, така и тук, независимо, че актьорите в сериала "The Walking Dead" не са "оригиналните избранници", които да представят идеята на Робърт Крикман, в началото, когато още се запознавах с нарисуваните герои, не веднъж можехте да ме чуете да казвам нещо от сорта на "Но това не може да е тя/той! Тук е много по различен/а от оригиналния/ата!". Дори след прочитането на последната страница пак продължавам да твърдя, че не са "както трябва". Рядко, но факт. Графичните изображения на комикса като цяло обаче по никакъв начин не бих могла да обидя! Не е цветно, но майко мили, та то е живо! Така реалистични и... Ух! Само като се замисля, че току-що прочетох един доста кървав комикс за зомби апокалипсис, който, както Artline Studios добре са оповестили на задната корица, "Не се препоръчва за деца!"... Това беше едно изживяване...

Също така, за мое щастие, нямах и никакви проблеми с превода. Защото, повярвайте ми, в произведение, в което текста е 1/5 от страницата, грешките се набиват на очи! Обаче не мисля, че някой запознал се с останалите превъзходни комикси (и не само), доставяни на родния език от Artline Studios, е могъл да се оплаче от лош превод.

За мнението, което си бях изградила за външностите, характерите на героите и развитието на сюжета в "Живите мъртви", няма да говоря. Тъй като след като е повлияно първо и основно от любовта ми към сериала, то може, и най-вероятно ще се, сметне като неправилно. Само че... *поема си дълбоко дъх* КАК ПОСМЯХТЕ ДА ОСАКАТИТЕ ГЛАВНИЯ МИ ГЕРОЙ, А ДРУГИЯТ ПЪК ДОРИ ДА НЕ ГО ВКЛЮЧИТЕ В КОМИКСА!!! Как, ви питам? Убихте половината, които трябваше да са живи още дълго време, а другите, които трябваше вече да живеят спокойния, изпълнен с изобилна храна, зомби живот, вие оставихте живи! *сумти като бик* *брои до десет и се опитва да се успокои*

А към вас, Artline Studios, имам само един въпрос, кога мога да очаквам Втория компендиум?

↜↝

Коментари

Popular posts