Залезът на "Vikings" Ерата и един заслужен край ⚔⛨


Здравейте, ТВ дракони! Едва онзи ден изгледах последния епизод на последния сезон от така любимия ми сериал "Викинги". Независимо, че по график епизодите не би трябвало да видят бял свят за още близо месец, видях, че някоя добра душа ги беше качила като новогодишен подарък в Zamunda. Така че, за всички заинтересувани, бързо отивайте натам! 

Оригинално заглавие - "Vikings"
Години на излъчване - 2013/2021г.
Брой сезони/епизоди - 6/89
Продължителност на епизод - 45 минути
Жанр - Исторически, Екшън
Създател - Michael Hirst
В главните роли - Травис Фимел (Рагнар Лодброк), Катрин Уиник (Лагерта), Александър Лудвиг (Бьорн Железния), Густаф Скарсгард (Флоки), Клайв Стандън (Роло), Джорджия Хирст (Торви), Алекс Хог Андерсен (Ивар Безкости), Джордан Патрик Смит (Убе), Марко Илсо (Хвитсерк) и други
Трейлър на първи сезон - на линка ето тук

Ако все пак не ви се занимава да гледате две-минутния трейлър, тук съм ви извадила краткото описание предоставено от IMDB - "Vikings ни пренасят в бруталния и мистериозен свят на Рагнар Лодброк, викингски войн и фермер, който копнее да изследва - и подчинява - далечните брегове отвъд океана."


След шест сезона, пълноценно изпълнени със заплетени интриги, майсторски битки, викингска романтика (която доста често би озадачила обикновения европеец с... викингския си характер), уповаване на скандинавските богове и приятни за окото актьори, "Vikings" за жалост свърши. Сериалът има, с точност, 89 епизода, което съм сигурна, че ще се стори като ужасно нищожно число за тези, започнали да го гледат. Това е сериал, в който или се влюбваш от първата серия, или изобщо не го започваш и изпускаш преживяването на живота си. 

Тъй като имам примера пред очите си (не съм аз) мога да ви успокоя, че дори да не сте върл почитател на историческия жанр, пак бихте успели да се насладите на "Викинги". Създателят на сериала успява перфектно да преплете историческите факти за ерата на викингите и най-известните им бойци, повечето от които също така са били и владетели, с увлекателния характер на една фикция. Точно от онзи тип сериали, от които научаваш много неща, без да осъзнаеш. 

От ляво - Лагерта, в средата - Рагнар, от дясно - Роло

Независимо, че "Vikings", както намеква и името му, е съсредоточен главно около живота на великите скандинавци, зрителите ще могат да се запознаят и с доста от детайлите около англо-саксонската, франската, руската, арабската, римската и дори индианската история през тези векове (от 6 век до 11 век). Виждаме голяма част от тези народи, тъй като викингското желание за плаване, откриване на нови земи и извършване на набези над тях, ги "запознава" с населението на почти цяла Европа и дори на намиращите се отвъд нея континенти. Ще станете също така свидетели на колонизирането на Исландия и Гренландия, както и на борбите и несигурността, съпровождащи откривателите, тръгнали на едно такова тежко пътуване.

Както всяка продукция "раждала" се някога, "Викинги" също има своите по-слаби сезони/епизоди. Диалогът идва в повече или пък всичко е прекалено объркано, за да можем да се насладим напълно на времето си пред екрана, без да си блъскаме главата в стената през цялото време. Но тези моменти са така единични, че се губят напълно незначителни сред морето на всеобща "страхотност", което представлява сериалът.  А и ще предположа, че доста от вас, които четете това ревю сега, всъщност ще харесате тези точки, отбелязани от мен като единствени минуси.

Рагнар Лодброк и синовете му (Бьорн, Убе, Хвитсерк, Сигърд и Ивар)

Героите се сменяват до някаква степен през хода на сюжета, но за радост не е нищо драстично. В началото наблюдаваме основно легендарния боец Рагнар Лодброк, но в последствие, след няколко ключови сцени, камерата бавно се измества върху израстването и оформянето на синовете му. Лично за мен историята на петимата му сина е точно толкова, може би дори по-интригуваща, от тази на баща им. Заслужава си също така да отбележа, колкото съм впечатлена от всичката подготовка, която актьорите извършват, за да придобие сериалът един още по-автентичен вид. В клиповете "Зад завесите", които съм гледала, често се вижда как изучават произношението на говорения от викингите език - Old Norse, как усъвършенстват бойните си умения, включващи хвърляне на брадви и ножове, ръкопашен бой, стрелба с лък и бой с меч, как се хранят като викингите, за да се "слеят" с героите си. 

За жалост не бих могла да опиша достатъчно добре, влудяващо хубавата естетика, която "Vikings" притежава. От определения ъгъл на заснемане, през облеклото и декорите им, та чак до използваната музика (ето и линк към страхотен плейлист с музика от сериала), всичко определя сериала като това, което е и го отличава от останалите в безграничната киноиндустрия. Последната серия ме накара да плача без резерви няколко пъти за своите 45 минути, и дори сега, докато пиша това и слушам музика от сериала, сълзите отново ме заплашват. Очертава се краят на "Vikings" да ме остави обезводнена за дни, дори и седмици, напред. 


"Викинги" стана причината да се влюбя в скандинавската култура и обичаи, той е причината Норвегия, с дивата си природа и гостоприемно общество, да стане мечтаната ми дестинация, той е причината да изуча руническата писменост (Мисля да направя отделен пост на тази тема. Кажете ми дали идеята ви харесва?), той е причината да съм така захласната от "остарелите" оръжия като лъкове, мечове и брадви, както и майсторството нужно, за да ги овладееш, той е причината да обмислям сериозно изучаването на норвежкия език! 
ПС: Той е причината и за така високите ми стандарти за партньор де... но това е друг въпрос. 

В обобщение искам да кажа, че "Vikings" е заслужил честно мястото си в сърцето ми и официално е негов пълноправен собственик! 

Skål

Благодаря ви, че останахте с мен до края на поста!
Приятен ден и останете здрави! 🎔 

Коментари

  1. Толкова се радвам да разбера, че има още някой толкова влюбен във този сериал и история, освен мен! SKÅL! :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Popular posts