"Рожденичката" от Пенелъпи Дъглас 🎂

 

Здравейте, книжни дракони! Скъпи приятели, читатели и писатели 🥰🖤

Почти една седмица след деня, в който навърших деветнадесет години, реших да споделя с вас мнението си за една отскоро нашумяла книга на Пенелъпи Дъглас, докато все още е тематично свързана с личния ми живот. А по-точно говоря за "Рожденичката" 🎂 Продължете да четете, за да видите ревюто ⟶



Оригинално заглавие - "Birthday Girl"
Автор - Пенелъпи Дъглас
Издателство - Ciela
Преводач - Снежана Ташева
Оформление на корицата - Фиделия Косева
Брой страници - 461
Година на издаване в България/чужбина - 2023г./2018г.
Вид корица - мека
Цена - 19.90лв


За автора:
Джейми Лин Отин, с моминско име Шайрман, е родена на 1 февруари 1977 г. в Дъбюк, Айова, САЩ. Най-голямата е от петте деца в семейството, като има две сестри и двама братя. Получава бакалавърска степен по публична администрация от университета в Северна Айова и магистърска степен по педагогика от университета „Лойола“ в Ню Орлиънс. След дипломирането си работи като учителка в начално училище в Лас Вегас.

Първият ѝ роман Bully (Побойник) от поредицата „Отпадане“ е издаден през 2015 г. Той третира темата за травмата от връзките в гимназията, тормозът в училище, първата любов, разбитите сърца и въпросът как да бъдеш с някого, без да изгубиш себе си. Романът става бестселър в списъка на „Ню Йорк Таймс“ и я прави известна. Идеята на поредицата е продължена в спин-оф поредицата „Хелбент“.

През 2015 г. е издаден трилърът ѝ „Покварени“ от поредицата „Дяволска нощ“. Главните герои, Ерика „Рика“ Фейн и Майкъл Крис, които се познават отдавана, се готвят за сблъсък в колежа, но нещата могат да се развият по друг възможен начин. Романите от поредицата са относително самостоятелни, но всеки един е продължение на събитията в предходния.

През 2016 г. е издадена новелата ѝ „Пънк 57“. Историята е за Райън – самотно момиче без приятели, и Миша – музикант и човек на изкуството, обича да пише текстовете за песните си. По учителска инициатива те започнат да си пишат писма, тя, за да се пребори със самотата си, той, за да бъде разбран и да получи вдъхновение. Но, идва ден, когато те ще се срещнат очи в очи.

Джейми Лин Отин живее със семейството си в Дъблин, Ню Хампшър.



Анотация:
Възрастта е просто число, нали?

Джордан

Той ме прие, когато бях на улицата. Не ме използва, не ме нарани, чак стъпва на пръсти около мен. Изслушва ме, защитава ме, вижда истинското ми аз. Но…

Когато се прибира от работа, сърцето ми затуптява бясно, а погледът му, изпълнен с желание, ме изгаря.

Трябва да спра това. Просто не може да се случи.

Сестра ми някога ми каза, че няма свестни мъже – а дори случайно да откриеш някой такъв, то той ще е обвързан. Само че не Пайк Лоусън е обвързаният.

Аз съм.

Пайк

Приютих я, защото мислех, че просто помагам. Но дните минават и нещата стават все по-сложни.

Трябва да спра да мисля за нея, да престана да притаявам дъх всеки път, когато я засека у дома.

Не мога да я докосна и не бива да я желая.

Тя е на деветнайсет. Аз съм на трийсет и осем. И съм бащата на гаджето ѝ.

Сега и двамата живеят при мен. Какво толкова може да се обърка?



Моето ревю:
Тъкмо бях прочела предишната книга на Пенелъпи Дъглас - "Пънк 57", по която всички читатели в български и международен мащаб, бяха луднали, така че знаех за какво се записвам. Ужасно много исках още и още от стила на тази писателка. Имах усещането, че всичко излязло от под нейното "перо" ще бъде лесно и невероятно приятно за четене, както беше и тази книга. Не се излъгах в предположенията си. 
Признавам си, че в първия момент, когато прочетох анотацията на "Рожденичката", ахнах от изумление. Идеята е доста дръзка и даже би могла да се стори на някои малко... извратена. Но всеки знае, че по този начин се създават най-добрите книги. А аз, като пеленаче в жанра наречен романтика
, определено усетих, че започвам с тежката артилерия, но си казах с махване на ръка "Какво пък толкова?" 
Хареса ми. Изгълтах я на един дъх по-точно. 
Започнах я в електронен формат на Pocketbook-а, но толкова често я разнасях с мен и така стабилно успя да замени времето, което по принцип прекарвах в безцелно ровене в социалните медии, с време за четене, че мама реши да ми я купи. Затова я дочетох на хартия. Благодаря ти, мам, че подхранваш всички книжни желания на скъпата си дъщеря! 



Героите за пореден път са невероятни, а сюжета си беше доста грабващ и интересен. За темпото, с което се развива действието и най-вече любовната драма... влудяващо! 
Знам, че на повечето това, което написах току-що ще им се стори тотална глупост. Да, "Рожденичката" е романтика пълна с еротични сцени. Да, историята би могла да се нарече леко блудкава. Ама, за мое оправдание (не че имам нужда от такова), аз това и търсех. Така че съм супер доволна от намереното. 
Плюс че се броят на пръсти книгите, които са ме грабвали до такава степен, че буквално да ХОДЯ И ДА ЧЕТА! Пенелъпи Дъглас заслужава златен метал за това 🫶🏼

На "Рожденичката" от Пенелъпи Дъглас давам 5/5 звезди ✨ 

Благодаря Ви, че останахте с мен до края на ревюто! 
Приятен ден и останете здрави ❤️

Коментари

Popular posts