Пролетния Базар на Книгата 2019

Хей! Хей!
Предполагам, че много от вас знаят за събитието, което винаги събира изключителни тълпи от книжни запалянковци, готови да обикалят и търсят книгата, която искат с часове. Ако ли все пак не знаете (или пък не сте разбрали за какво говоря) сега ще ви кажа. Имам предвид Панаира/Алеята/Базара на книгата! Разбрах за него едва есента на 2018, но бързо успях да наваксам изгубеното време, разучавайки за подробности и купувайки тонове книги от там. Даже мога да се похваля, че блог публикацията ми, събрала най-много виждания, и досега е тази за Алеята на книгата.

Резултат с изображение за пролетен базар на книгата 2019

Но днес ще ви говоря за Пролетния базар на книгата, провел се между 28 май и 2 юни. Нямам списък на щандовете или програма, но тъй като и без това датите вече отминаха, съмнявам се и да ни потрябва. Сега искам просто да ви споделя, кои книги си купих и какви са впечатленията ми.

Ще започна с факта, че за първи път не исках да си купувам нищо. Нямах нито една набелязана книга, нито една. Което ме навя на мисълта, че няма смисъл да ходя. Но не толкова, заради купуването, колкото заради атосферата, все пак отидох. Изкушението да видя такова количество хора, обичащи литературата, самите произведения, дори може би някой и друг писател или известен ютубър/блогър и да усетя мириса на хартия, носещ се във въздуха, ме отведоха там. А за мое щастие уцелих и добро време. Първи юни, като че беше единствения топъл ден от седмицата.

И все пак като всеки уважаващ книгите, но не и портмонето си, книжен червей, се измъкнах от Базара, с треперещи от тежестта на торбичките, ръце. Нямам оправдание. Чакайте, май имам! Ъмм, не, нямам...



Първо се спрях при щанда на "Ciela" и се сдобих с "Летни дни и Летни нощи". Представлява сборник от 12 разказа, написани от известни автори, сред които Вероника Рот, Касандра Клеър и Лий Бардуго. Тухличката бе доста хвалена в близките години, а и цената ме устройваше повече от добре.



После след обикаляне на етажите, през което не спрях да мрънкам, че не искам да си тръгна с празни ръце, спечелвайки си язвителни погледи от дошлите с мен, се озовах на щанда на "Прозорец". Там видях "Пет фентъзи разказа" от Дж. Р. Р. Толкин, която исках толкова отдавна, че вече не помнех, но все пак всеки път бях отлагала закупуването й. Е, поправих тази грешка.


Връщайки се пак на долния етаж, неимуверно се спрях пред прекрасните комикси на "Artline Studios", сред които намерих и голямата си любов, 1-вия компендиум на "Живите мъртви", до която все още не бях съумяла да се докопам! Продължавайки напред, но задържайки се все още на това издателство, попаднах на най-новия роман на Брандън Сандерсън - "Към небето", който ме шокира с ръчно изработената си корица. От много дълго зяпане и маене над книгата, захванах разговор с член на екипа на "Artline Studios", в който той ми обясни всичко за сюжета на книгата, внимавайки да не ми издаде нещо съществено. Реших, че трябва да имам книгата, но за жалост парите ми бяха свършили, а мама още не се бе пропукала от настояванята и молбите ми, както направи в последствие. Изглежда съм била доста отчаяна, понеже човекът предложи да ми я намали. Взеха ми я! А после от приказка на приказка и така връщайки се пак през познатата земя на молбите, мама ми купи и Компендиума, след благородно намаление от страна на събеседника ми. Останах с много приятно впечатление от персонала на издателството и бих казала, че това най-вероятно няма да е последния ми път, когато ще си купя нещо от тях.

След това кратко, но значително приключение, майка ми ми заяви, че няма да ме остави и минута повече вътре. Което беше добра идея, защото сериозно се бях разорила (пък й нея).


За жалост, за пореден път не успях да се видя с никой от познатите ми букстаграмъри, но се надявам другия път да не е така.


Поста може да е кратък, но е направен с любов. Изключително доволна съм от стечението на обстоятелствата и от това че отидох на Базара. Сега си имам още четири прекрасни книги, всяка от които заема почетно място, във вече претъпканата ми библиотека!

Един щастлив книжен червей ви пожелава приятен ден и ви пита "А вие ходихте ли?" 😚

Коментари

Popular posts