"Кутия с форма на сърце" от Джо Хил 👻

 
Здравейте, книжни дракони! Скъпи писатели, читатели и приятели! 👻
В края на 2023та година ми се четеше нещо ужасяващо, което да напрегне нервите ми до краен предел, от вече познат автор. Прецених, че това ще да е Джо Хил, чиято "Носферату" получи моето пълно обожание през 2019та (ревю тук), а "Пожарникарят" стана една от любимите ми научно-фантастични/апокалипстични книги някога (ревю тук). Затова, в същата седмица след като погълнах за рекордно време "Рога" (ревю тук), започнах "Кутия с форма на сърце" като последната останала ми негова книга, която не бях чела. Сегашното ревю е за нея »

Оригинално заглавие - "Heart-shaped box"
Автор - Joe Hill
Издателство - Ciela
Преводач - Богдан Русев
Художник на корицата - Любомир Пенов
Брой страници - 352
Година на издаване в България/чужбина - 2007г./2007.
Корица - мека
Цена - 12.00лв


За автора:
Джо Хил е роден на 4 юни 1972 г. в Бангор, Мейн, второ дете на Табита и Стивън Кинг. Израснал е в Бангор, Мейн. По-малкият му брат, Оуен Кинг, също е писател. Хил има трима сина.
Публикувал е три романа – „Heart-Shaped Box“ (Кутия с форма на сърце, 2007 – преведена на български), „Horns“ (Рога", 2010 – преведена на български) и NOS4A2 (2013), а също така и сборник с къси разкази, озаглавен 20th Century Ghosts. Джо Хил е автор и на поредицата комикси Locke & Key.
Когато Хил започва да пише, е наясно с факта, че ще започнат сравнения между неговото творчество и това на баща му, Стивън – един от най-продаваните и най-признатите писатели в наше време. Затова избира да използва съкратена форма на името си през 1997, поради желанието си да постигне успех заради качествата си на писател, а не заради факта, че е син на Стивън Кинг. Самият Стивън Кинг е използвал псевдонима Ричард Бакман, след като вече се е утвърдил като писател, обяснявайки по-късно в есето си „Защо бях Бакман“, че е чувствал, че иска да знае дали ще може да повтори отново успеха си, заради качествата си на писател. Джо Хил избира същия подход. Макар и вече много читатели и критици да са наясно с връзката между Стивън Кинг и Джо Хил, неговата белетристика е широко възхвалявана и голяма част от критиците разглеждат творчеството му обективно и без предразсъдъци.

Анотация:
По интернет се продава призрак. Купува го Джуд Койн, бивша рок звезда. Много скоро в дома му е доставена кутия с форма на сърце, в която е положен костюмът на мъртвия Крадок. Призракът действа отначало прикрито и подмолно, но много бързо присъствието му става заплашително за певеца и неговата млада приятелка Джорджия. Когато личният секретар на Джуд неочаквано се самоубива, Джуд и Джорджия разбират, че трябва да бягат, за да спасят живота си, но не знаят, че призракът ги следва, нито се досещат какво ги очаква в края на това бягство.

Моето ревю:
За съжаление, противно на много обещаващата анотация, "Кутия с форма на сърце" не ми хареса особено. Някак през цялото време, главно в стила на писане, се усещаше, че това наистина е дебютният роман на Джо Хил. В това няма нищо лошо. Всеки започва от някъде и не съм аз човекът, който да съди останалите автори, още повече такъв талант като него. А повечето сме имали/са имали далеч по-големи провали за първи опити в литературата...


Дори не бих желала да нарека "Кутия с форма на сърце" провал, понеже наистина не е. Единственото "недоразумение", което се забелязва са детайлите в писането. Все още не се усеща онова завладяващо използване на думи, което е негов най-голям плюс като творец. Начинът, по който успява да изобрази с букви, онова което вижда във въображението си, и да погълне читателя вътре книгите си. В тази му творба обаче за мен лично действието течеше доста мудно и не толкова методично. Самата история би могла да бъде изключително интересна. Страници изпълнени с напрягаща хорър обстановка, плашещи паранормални моменти и несигурна развръзка. Но колкото и добре да бе замислена, изпълнението куцаше. Нещо, което дори не мога да определя точно, не ми позволяваше да се потопя напълно в тази иначе уникална история за духове, смърт и тайни.
Може би отчасти проблемът е бил в мен. Може би не съм била напълно в настроение за точно този сюжет. Просто досега не ми се бе случвало такова "не харесване" на произведение на Джо Хил, затова чисто и просто предположението ми е, че докато е писал "Кутия с форма на сърце", писателската му дарба все още не е била достигнала пълния си потенциал. 

Давам на "Кутия с форма на сърце" от Джо Хил 3/5 звезди ⭐ 

Благодаря Ви, че останахте с мен до края на ревюто!
Приятен ден и много книги за четене!

Коментари

Popular posts