Книжна равносметка за месец Септември! + кратко ревю на "Илиада" и Старогръцки легенди и митове


 Здравейте, книжни дракони! Краят на Септември е! Най-накрая идва моят месец - Октомври! Може би, защото вече е есен със сигурност или защото рожденият ми ден е тогава, обожавам Октомври! А и след цялото това мъчение, на което ме подлага Септември, няма как да не го харесвам. Започнах училище, тестове, първите тренировки след цели три месеца, труднооо... Не успях да прочета много книги този месец и равносметката ще е кратка, но нищо. Приятно четене!

Както бях написала в равносметката си за месец Август последните книги, които прочетох в края на миналият месец бяха трилогията "Лабиринтът" (ревю тук). Затова началото на този месец беше заето от "Кодът на болестта", а по-точно предпредисторията на "Лабиринтът". Не, не съм сбъркала, наистина е преди предисторията. Сложно,а?! Нещо бях в reading slump тогава и затова не ми хареса бог знае колко. И все пак беше интересна, донякъде....

Но пък следващите книги - "Псламите на Иссак", които четох бяха върховни!!! Обожавам ги! Колко много, може да видите в ревюто ми. Както разбрах по-късно на английски са били издадени 11 части, а на български само две. Останах много разочарована! А и не като втора част да свършваше много добре. Искам да кажа, те бяха посредата на световна война!!! Как може да не са превели останалите части?!?!?!?!?!?!?! Ах вие Бард, ще ви се връща тъпкано!

След това вече се отдадох на училищните четива. Така е когато не си намерил време да ги прочетеш цяло лято. Но честно бях в настроение да ги чета. Даже бях доста ентусиазирана. Може би това се дължи на факта, че не бяха български. Книгите бяха "Илиада" песен 1,2,6,18,20,24 и Старогръцки легенди и митове. Винаги досега, когато са ми давали нещо за четене за ваканцията е било нещо на Вазов, или Пелин, или Ботев, все хора които са умряли преди повече от 200 години. Честно, никога не съм чела книгите, просто не харесвам, че ни карат да четем нещо толкова старо, когато си има страхотни български автори, които все още са живи. А после казват "Не гледай миналото, а бъдещето", как като само на това ни учите. Но тази година книгите ми харесаха. Шекспир, Сафо, Софокъл, Омир, знам пак са стари, но поне не са български. Незнам, просто изобщо не съм националист. И тъй като няма да има отделно ревю на "Илиада" и Старогръцки легенди и митове реших да ви напиша кратко тук.

За "Илиада" нямам какво толкова да кажа. Това, което прочетох ми хареса и не съжалявам. Повечето думи бяха доста странни, но пък все пак разбираеми. От друга страна Старогръцките не ми допаднаха. Имаше някои толкова голями измишльотини, че се смеех на глас докато четях. Простотии от всякакъв вид.

Този месец не съм си поръчвала нищо, е, аз не съм. Мама си поръча "50/50 убиец" на Стив Мосби, защото просто беше влюбена в предишната му книга, която прочете - "Гнездото на кошмарите".

Това беше. Доста постно, но пък за другият месец ще има повече изненади....*хихика тихичко* А сега чао! Честит Октомври месец! Надявам се поста да ви е харесал!

Коментари

Popular posts